Hulp nodig bij een andere leefstijl?

Of het nou gaat om roken, drinken, te hard werken, of overgewicht: een ongezonde leefstijl heeft bijna altijd een diepere oorzaak. Stress en leefstijl zijn twee handen op een buik. Het aantal diëten dat wonderen belooft, is niet te tellen. Als het werkt, is het vaak maar tijdelijk doordat het symptoombestrijding is. Wil jij je leefstijl structureel veranderen door de oorzaak aan te pakken én je andere gewoonten eigen te maken? Coaching Lemelerberg heeft een effectief programma ontwikkeld (Gezond op Weg) dat actuele gezondheidsinzichten combineert met mentale training.

Gezond op Weg

In een intensief coachtraject werken we aan leefstijl, voeding, beweging en de mentale flexibiliteit. Met wekelijkse gesprekken en monitoring via email en WhatsApp kan ik dagelijks ondersteunen. Je wordt fitter, energieker en beter in je vel. Duurzame verandering in plaats van alleen kort na de periode van diëten. En je kunt toch blijven genieten van het leven.

Klik voor een gratis kennismakingsgesprek

Wanneer heb je een gezond gewicht?

Met de Body Mass Index (BMI) kun je de verhouding tussen je lengte en gewicht berekenen. Bij een BMI tussen 18,5 en 25 is er sprake van gezond gewicht. Een BMI tussen de 25 en 30 duidt op overgewicht en een BMI van 30 of hoger betekent obesitas.

BMI calculator

ft
in
lbs
cm
kg

Soms geeft BMI een vertekend beeld, bijvoorbeeld als je veel spiermassa hebt. Het meten van de buikomtrek ter hoogte van de navel is als aanvulling hierop een goede indicator. Voor mannen: gezond: < 94 cm, overgewicht: > 94 cm, obees: >102 cm. Voor vrouwen: gezond: < 80 cm, overgewicht: > 80 cm, obees: > 88 cm.